Вітаю, колеги, з початком 2019-2020 навчального року.
Бажаємо, щоб праця приносила вам задоволення, а новітні технології надихали на нові звершення.
Сьогодні поговоримо про те, як викладати інформатику в 2019-2020 навчальному році.
Спершу пропоную ознайомитися з методичними рекомендаціями. Також перегляньте посилання на хмарне зібрання корисних ресурсів.
Організація освітнього процесу в 2 класах за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б. (витяг)
У 2019/2020 навчальному році заняття з інформатики може проводити як учитель початкових класів (класовод), так і (за письмовою згодою вчителя початкових класів) учитель інформатики. У разі проведення занять з інформатики учителем інформатики зміст інформатики виокремлюється із програми інтегрованого курсу «Я досліджую світ»; у навчальному плані закладу загальної середньої освіти перелік навчальних предметів містить назву «Інформатика (у курсі «Я досліджую світ»); у розкладі уроків визначається час заняття «Інформатика (у курсі «Я досліджую світ)»; у Класному журналі на цей предмет відводиться окрема сторінка з назвою, яка відповідає назві предмета у навчальному плані. Водночас звертаємо увагу на те, що два вчителі (учитель початкових класів і учитель інформатики), які ведуть заняття інтегрованого курсу «Я досліджую світ», мають узгоджувати зміст програмового матеріалу, що опрацьовується, та організаційні форми роботи.
У 2019/2020 навчальному році вивчення інформатики основній та старшій школі закладів загальної середньої освіти здійснюватиметься за навчальними програмами, які розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України:
Рекомендую роздрукувати методичні рекомендації, що стосується саме Інформатики, та уважно з ним ознайомитися. Також роздрукувати навчальні плани для класів, у яких ви викладаєте і тримати їх поряд з вашим календарно-тематичним плануванням.
Зверніть увагу: у 2019/2020 навчальному році за новою навчальною програмою з інформатики, призначеною для учнів, що вивчали інформатику у 2–4 класах, вперше вчитимуться учні 8 класів. Вони вивчатимуть 5 тем: «Кодування даних та апаратне забезпечення», «Опрацювання текстових даних», «Створення та публікація веб-ресурсів», «Опрацювання мультимедійних об’єктів» і «Алгоритми та програми».
Для 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10(11) класів користуємося методичними рекомендаціями попередніх років. Ви їх можете переглянути на сторінці "Дайджест вчителя"
Старша школа 10(11) клас
№ з/п
|
Вибірковий модуль
|
Кількість годин
|
Тема базового модуля, яка розширюється вибірковим
|
1.
|
Графічний дизайн
|
35
|
|
2.
|
Комп’ютерна анімація
|
35
|
|
3.
|
Тривимірне моделювання
|
35
|
|
4.
|
Математичні основи інформатики
|
35
|
|
5.
|
Інформаційна безпека
|
17
|
|
6.
|
Веб-технології
|
35
|
Мультимедійні та гіпертекстові документи
|
7.
|
Основи електронного документообігу
|
17
|
|
8.
|
Бази даних
|
35
|
Системи керування базами даних
|
9.
|
Формальна логіка
|
35
|
|
10.
|
Комп’ютерні технології опрацювання звукової інформації
|
35
|
|
11.
|
Креативне програмування
|
35
|
|
Курс інформатики для старшої школи (рівень стандарту) має модульну структуру і складається з двох частин – базового та вибіркових (варіативних) модулів. Модуль — структурна одиниця навчальної програми, подана як організаційно-методичний блок, що містить цілісний набір компетенцій, необхідних для засвоєння учнями протягом його вивчення. Основою навчання інформатики в 10-11 класах є базовий модуль, зміст якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. Базовий модуль, на вивчення якого відводиться 35 годин, завершує формування в учнів предметних і ключових компетентностей в області використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на рівні, визначеному Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Цей модуль є мінімально допустимою нерозривною структурною одиницею програми.
Якщо ваш заклад обрав для 10-го класу інформатику, то вона буде викладатися для цих учнів і в 11-му класі (2019-2020 н.р.). Тому зверніть увагу, що загальна кількість годин для 10-11 класів 105 год розподіляється на два навчальні роки. Тому заплануйте тематику навчання заздалегідь. В ці 105 год обов'язково ввійдуть 35 год базового модуля і на 70 год ви плануєте вибіркові модулі.
Організація діяльності на уроках інформатики
Умови навчання повинні забезпечувати ефективне засвоєння учнями матеріалу навчальної програми та відповідати вимогам щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу, наведеним в Державних санітарних правилах і нормах влаштування, утримання закладів загальної середньої освіти та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, Правилах пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом МОН від 15.08.2016 № 974, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359, та Правилах безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 16.03.2004 № 81, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.05.2004 за № 620/9219.
Відповідно до листа МОН від 17.07.2013 № 1/9-497 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів» щороку перед початком роботи учнів у кабінеті інформатики учитель проводить первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності, який знайомить учнів з правилами поведінки в кабінеті інформатики.
Нагадую, що на початку кожного семестру робляться записи в журналі з інструктажів, який зберігається в кабінеті, а також запис в класному журналі разом з темою першого уроку в семестрі.
Корисні ресурси розташовані на сторінці "Дайджест вчителя".
Пропонуємо ознайомитися з аналізом роботи вчителів Інгулецького району за 2018-2019 навчальний рік.
На засідання було розглянуто питання "Практичне використання сервісу Google Classroom", проводила Балюк-Дмітрієва О.М., вчитель Криворізької загальноосвітньої школи №59
|