РМО вчителів інформатики Інгулецького району м.Кривого Рогу Неділя, 05.05.2024, 01:59
Меню сайту
Головна » Статті » Мої статті

Мотивація діяльності педагогів

Слайд 2

Програма Іntel® «Навчання для майбутнього» спрямована на перепідготовку педагогічних кадрів з інформаційно-комунікаційних технологій та новітніх педагогічних технологій. Її основна мета – допомогти вчителям розвинути навички навчання, що базуються на навчальних потребах учнів, за допомогою ІКТ та методу проектів.

Слайд 3

Управління засвоєнням технологій даної програми базується на процесі спонукання до ді­яльності, тобто знаходження мотивів, які б зму­шували вчителя діяти. Серед факторів стимулювання мотивації виділяють економічні, соціальні, моральні й індивідуальні. Найактуальніші серед них для педагогів, що відвідують курси є:

Слайд 4

  • впевненість в зростанні економічної вигоди від повсякденної роботи за рахунок  підвищення кваліфікаційного рівня та відповідно зростання заробітної плати;
  • відчуття  достатнього рівня знань в сфері інформаційно-комунікаційних технологій;
  • самоповага, в основі якої лежать здорове по­чуття самооцінки та гордість за приналеж­ність до професійної громади;

-         розуміння та прийняття своєї значущості в житті колективу, віра в те, що власна ді­яльність у своїх очах та очах оточуючих спо­внена загальнолюдським змістом.

Слайд 5

До зовнішніх чинників мотивації вдається адміністрація закладу, у владі якої є інструменти заохочення та покарання. Тренеру ж залишається покладатись лише на внутрішню мотивацію, що стимулює одержання за­доволення від роботи, викликає інтерес, підвищує самоповагу особистості. Настрій тренера під час занять має бути оптимістичний, доброзичливий та сповнений нових ідей і пропозицій.

Учитель потрапляє на курси найчастіше не за власним бажанням, а за відрядженням адміністрації. При цьому настрій на роботу є достатньо низьким, особливо, якщо учитель в першій половині дня ще й проводив уроки. Тому дуже важливо одразу сформувати мотивацію його діяльності.

Слайд 6

Запропонуйте вчителям знайти позитивне в ситуації, що склалася в їхньому житті.

Людина завжди прагне розвиватися, відкривати для себе нові «горизонти» і час проведений на курсах є поштовхом до цього. Багатьох може зацікавити перспектива навчитися роботі з комп’ютерними програмами та веб-технологіями. Іншим сподобається можливість оволодіти педагогічною технологією навчальних проектів, що надають широкі можливості для навчання, залучають учнів до вирішення проблемних ситуацій  та інших змістових завдань, будують зв’язки зі світом поза класною кімнатою та звертаються до питань реального життя учнів, а також формують навички 21 століття.

Тренеру слід наполегливо донести до педагогів, що наші учні — діти вже нового інформаційного суспільства, на відміну від більшості вчителів, які виросли, здобули освіту та досягли певних кар’єрних успіхів за часів індустріального суспільства. Саме тому бачення мети та засобів навчання часто в учителів та учнів не збігаються. І учні цілком виправдано вважають своїх учителів не здатними дати їм те, чого вони потребують, уроки в школі нудними, а знання, які вони отримають на уроках, непотрібними. Діти рухаються в ногу з часом, ми ж, учителі намагаємось їх наздогнати і при цьому зберегти певний статус. Саме на курсах учитель навчиться розуміти навчальні потреби учня та підлаштовуватися до нього.

Ще однією особливістю сучасного суспільства є гостра потреба, можна навіть сказати необхідність, безперервного навчання протягом усього життя. Особливо це стосується вчителів, які як лакмусовий папірець повинні реагувати на нові виклики та потреби суспільства, що змінюється, пам'ятаючи, що вони не просто дають знання своїм вихованцям, вони готують їх до життя у цьому суспільстві, а значить, зобов'язані зробити все, аби їхні учні могли легко в ньому адаптуватися.

Слайд 7

Творчий педагог — це особистість, яка під впливом зовнішніх чин­ників набула потрібних для актуалізації творчого потенціалу додаткових мотивів, здібностей, які допомагають досягти творчих результатів в одному чи кількох видах діяльності. Педагогічна праця нетворчою не буває й бути не може, тому що неповторні діти, обставини, особистість самого вчителя і будь-яке його педагогічне рішення має виходити із нестандартних дій.

А для того, щоб педагог творив необхідно мати можливість відвертого спілкування з колегами. В цьому допоможуть роботи в групах, обговорення за круглим столом, під час яких за підтримки тренера вчитель обов’язково має відчути визнання й повагу з боку колег. Саме тренер має підкреслити найкращі моменти в міркуванні педагога та коректно виправити недоліки. Важливо створити сприятливий  психологічний клімат між курсантами.

Слайд 8

Питання мотивації вчителя актуальне протягом всіх занять. Постановка задач та пояснення їх виконання не повинно відбуватися формально. Краще, якщо заняття з учителями буде оформлено тренером у вигляді навчального проекту. Таким чином, розробляючи свій власний проект, опановуючи цю технологію, вони будуть бачити реальний зразок взаємодій учителя з учнями на прикладі взаємодії тренера з учителями. Тільки учитель, що сам оволодів навичками 21 століття, зможе сформувати їх в своїх учнях.

Своїм курсантам пропоную долучитися до проекту «Сходинки», де ключове питання «Людина, що не дивиться вперед виявляється зайвою?», а тематичні питання: «Чи добре бути фантазером?», «Чи щастить  сміливцям?», «Що треба Вам для успіху?». Проект має на меті визначити потреби і резерви можливостей кожного присутнього та стимулювати до активнішої діяльності.

Слайд 9      

Отже, тренеру за програмою Intel «Навчання для майбутнього» необхідно проаналізувати шляхи мотивації конкретної групи педагогів, підготувати широкий арсенал мотиваційних засобів, врахувати індивідуальні особливості кожного вчителя, що дозволить знайти рішення щодо формування їх мотивації  та покращення продуктивності праці.

Категорія: Мої статті | Додав: ShpitkoVictoriya (06.03.2015)
Переглядів: 578 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz