РМО вчителів інформатики Інгулецького району м.Кривого Рогу Неділя, 05.05.2024, 05:48
Меню сайту
Головна » Статті » Мої статті

Підсумки викладання інформатики в 5-х класах в 2013-2014 н.р. в Інгулецькому районі м. Кривого Рогу

2013/2014 навчальний рік став особливим для вчителів інформатики. В основній школі розпочалося поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з інформатики.

З п’ятого класу  інформатику відтепер вивчають як окремий навчальний предмет, зміст й вимоги до засвоєння якого є єдиними для всіх учнів. Урахування пізнавальних інтересів учнів, розвиток їхніх творчих здібностей і формування схильності до поглибленого навчання інформатики здійснюється завдяки особистісно орієнтованому підходу.

В основу побудови змісту навчання інформатики й вимог до загальноосвітньої підготовки учнів покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання інформатики є сформовані на основі здобутих знань, вмінь і навичок, досвіду навчальної та життєвої діяльності, вироблених ціннісних орієнтацій, позитивної мотивації предметна ІКТ-компетентність та ключові компетентності, зокрема інформаційно-комунікаційна, навчальна, комунікативна, математична, соціальна, громадянська, здоров’язбережувальна.

Більшість дітей пе­реживають перехід із початкової школи в основну як важливий крок у своєму житті. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних знань, дій, навичок.

Подоланню труднощів періоду адаптації учнів 5- х класів до навчання в основній школі сприяла  цілеспрямована координація дій вчителів, їх  професіоналізм та  досвідченість.

Програма розрахована на учнів, які до 5 класу не вивчали інформатики, та складається з наступних чотирьох розділів.

  1. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси
  2. Основи роботи з комп’ютером
  3. Графічний редактор
  4. Редактор презентацій

Найважчим для вивчення та усвідомлення виявився розділ «Основи роботи з комп’ютером».  Тема «Об’єкти.  Властивості об’єктів, значення властивостей. Класифікація об’єктів» сприймається учнями без розуміння. Завдання класифікувати об’єкти за однією з властивостей  нерідко дає неоднозначні відповіді.

Довготривалим виявився процес оволодіння такими навичками як

  • відкривати потрібну папку, переглядати списки імен файлів і папок, закривати папку;
  • виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, перетягувати;
  • виконувати операції над об’єктами з використанням меню, зокрема контекстного;

 Систематичне закріплення цих навиків лише на кінець року дає змогу говорити про засвоєння.

Під час вивчення розділів «Графічний редактор» та «Редактор презентацій» учні в захопленням опановували навчальний матеріал та виконували завдання, проявляючи при цьому творчість та ініціативу. Наслідком чого були роботи надані на конкурс «Аніграфьонок», серед яких є і переможці міського етапу.

Викладання інформатики було підкріплено підручниками авторів Морзе Н.В., Барна О.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г., Саражинська Н.А., в якому в межах кожної теми (уроку) передбачені різні види діяльності учнів, для кожного з яких виділена окрема рубрика.  Та підручник авторів Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В., в якому завдання, наведені після кожного пункту, диференційовані за рівнем складності. Їх кількість дещо перевищує потрібну для використання на уроках та вдома. Це дає змогу вчителю реалізовувати індивідуальний підхід та диференціацію в навчанні, добирати для виконання ті завдання, які найкраще сприятимуть досягненню навчальних цілей уроку. Окремо виділені завдання, які автори рекомендують для роботи вдома, завдання, що відносяться до додаткового матеріалу або передбачені для опрацювання у парах або невеликих групах.

З метою більш комфортного сприймання учнями п’ятого класу науки Інформатики вчителі Інгулецького району переважну кількість уроків будували в ігровій формі. Використовувались презентації для вивчення нового матеріалу, демонструвалося на прикладі вчителя правильність виконання завдань, перевірялись засвоєні знання за допомогою ребусів, кросвордів, тестів, групових змагань.

Для зняття м’язового та зорового напруження під час уроку проводилися фізкультхвилинки під музичний та відео супровід.

У 2014/2015 навчального року учні шостих класів продовжать, розпочате у п’ятому класі, вивчення інформатики.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: ShpitkoVictoriya (25.08.2014) | Автор: Шпітко Вікторія Володимирівна
Переглядів: 654 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz