РМО вчителів інформатики Інгулецького району м.Кривого Рогу Субота, 04.05.2024, 03:15
Меню сайту
Головна » 2015 » Жовтень » 26 » Рекомендації щодо проведення II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2015-2016 навчальному році
21:20
Рекомендації щодо проведення II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2015-2016 навчальному році

Додаток 6

до листа КВНЗ "ДОІППО"

від 23.10.2015 № 719

 

Рекомендації щодо проведення II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2015-2016 навчальному році

Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій (далі – олімпіада) проходить відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 р. № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 р. за № 1318/20056, та наказу Міністерства освіти і науки України від 16.12.2014 № 1476 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з економіки, інформаційних технологій у 2014/2015 навчальному році».

Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows XP/Vista/7/8.

Оргкомітет олімпіади під час проведення змагань має забезпечити неможливість взаємодії учасників олімпіади з використанням мережевих технологій, в тому числі і бездротових.

Бажано, на час проведення практичного туру олімпіади апаратно відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі олімпіадних робіт під час туру та не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади. Учасникам олімпіади забороняється користуватися допоміжними друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони, електронні носії інформації тощо).

Учасники олімпіади повинні мати змогу поставити запитання стосовно умов завдань. Як свідчить практика всеукраїнських та міжнародних олімпіад, бажано надавати цю можливість лише протягом першої години кожного з турів та виключно у письмовому вигляді. Запитання, що ставить учасник, повинні передбачати відповідь «Так» або «Ні». У випадках, коли запитання сформульоване таким чином, що на нього не можна відповісти «Так» або «Ні»; відповідь міститься в умові завдання; запитання стосується розв’язку завдання, термінології програмних засобів, які використовуються для виконання олімпіадного завдання, член журі повинен відповідати: «Не коментую».

Бажано, щоб на запитання, які стосуються певного завдання, відповідав один член журі. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на однакові запитання. Відповідь на питання учасника надається членом журі письмово.

Якщо учасники знайдуть помилку або двозначність у формулюванні завдання, тоді до тексту завдання необхідно внести правку та своєчасно оголосити про неї усім учасникам.

Організація ІІ етапу олімпіади

 

Олімпіада проводиться у один (практичний) тур. Буде запропоноване комплексне, інтегроване завдання на використання інформаційних технологій, що вивчаються в курсі «Інформатика» (крім програмування, в тому числі програмування на VBA).

Пропонуємо провести практичний тур 20 грудня 2015 р. за єдиними завданнями, що будуть розроблені Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної та надіслані в архівному файлі, захищеному паролем, на  електронні  адреси  регіональних  оргкомітетів  до 8 години 19  лютого 2015 року, а також розміщені на вказаному заздалегідь ресурсі. Пароль буде надіслано на електронні адреси регіональних оргкомітетів 20 лютого о 9.00. Попередні критерії оцінювання та розподіл балів по кожному критерію буде надіслано після 14.00.

 

Особливості олімпіади за єдиними завданнями

Завдання олімпіади розраховані на виконання у середовищі MS Office 2010 Professional.

Заявки на проведення практичного туру ІІ етапу олімпіади за єдиними завданнями необхідно надіслати до 01 грудня 2015 р. на електронну адресу  olymp2012@ua.fm Мірошниченко А.А., канд. філ. наук, доцент кафедри управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, 050 4517813

 

Вимоги до завдань олімпіади

Зміст завдань для II етапу олімпіади має базуватися на навчальній програмі предмета «Інформатика» профільного та поглибленого рівнів.

Завдання практичного туру розраховане на 4 години та складається з декількох задач, пов’язаних тематично.

Кожна з задач повинна розв’язуватись виключно засобами відповідного додатку MS Office чи іншого програмного засобу, який вказано в умові задачі. Завдання має носити прикладний характер та моделювати життєву ситуацію з певної галузі людської діяльності.

Завдання повинні вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків, що передбачає:

у текстовому процесорі: створення текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;

у табличному процесорі: створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку,  вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;

у системах управління базами даних: проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);

у програмі для створення презентацій: проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування.

Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Додаткове прикладне програмне забезпечення надається учасникам тільки у випадку, якщо його використання передбачається умовами завдання.

Перевірка та оцінювання завдань олімпіади

Критерії оцінювання та розподіл балів по кожному критерію розробляються авторами завдань та затверджуються членами журі до початку перевірки завдань. Критерії відображають відповідність обраних засобів та ефективність їх використання для вирішення окремої частини завдання. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу.

У разі, якщо частина завдання, яка оцінюється за певним критерієм виконана учасником частково, журі за узгодженою пропорцією нараховує за цим критерієм неповну кількість балів (наприклад, учасник під час створення презентації обсягом 10 слайдів, за умовою задачі, створив тільки 8, але вони відповідають даному критерію).

Рекомендована кількість критеріїв для однієї задачі – до 10. Для більш складних в оцінюванні задач це число може бути збільшене до 20.

При оцінюванні необхідно звернути увагу на суворе дотримання вимог до формату, змісту та імен файлів-результатів. Учаснику забороняється вносити у зміст файлів-результатів будь-яку інформацію, яка ідентифікує учасника олімпіади. У разі порушення вимог до учасників застосовуються санкції: відсотки штрафних балів або незарахування задачі взагалі.

Учасникам забороняється використовувати VBA та програмні засоби, що не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити абсолютні посилання, копії змісту файлів-зразків (наприклад, файл-зразок має вигляд скріншоту сторінки текстового документа, учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті).

 

Науково-методичне забезпечення олімпіади

Пикуза В., Гаращенко А. Економические и финансовые расчеты в Excel, BHV, 2000.

Блюттман К., Фриз У. Анализ данных в Access Питер, 2005.

Завадський І. О., Забарна А. П. Microsoft Excel у профільному навчанні, BHV, 2011.

Кашаев С. Офисные решения с использованием MSExcel 2007 и VBA, Питер, 2008.

Костюков В. П., Мотурнак Є. В. Інформаційний працівник, BHV, 2011.

Кузічев М. М. Олімпіада з інформаційних технологій // Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №8. - С.44-47.

Кузічев М. М. І Всеукраїнська олімпіада з інформаційнихтехнологій: пошуки, досвід, перспективи // Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №7. - С.48-50.

Левченко О. М., Коваль І. В., Завадський І. О. Основи створення комп’ютерних презентацій, BHV, 2010.

Несен А. MSWord 2010, Солон, 2011.

Сайман Дж. Анализ данних в Excel, Диалектика, 2004.

Сергеев А.П. MSOffice 2010, Диалектика, 2011.

Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики 11 клас, Ранок, 2010.

Гущина Н. І., Кузічев М. М. ІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах – 2013. - № 3.

Рекомендовані Інтернет-джерела

http://microsoft.ua/education

http://office.microsoft.com

http://mcenterdnepr.inf.ua

 

 

Переглядів: 739 | Додав: ShpitkoVictoriya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz