Серпнева нарада районної методичної комісії вчителів інформатики
Термін: 27 серпня 2014 р.
Місце проведення: КГ №127
Тема. Методичне спрямування діяльності районних методичних комісій вчителів інформатики в умовах неперервної освіти та дистанційних форм навчання
Мета:
- визначити пріоритети в роботі методичних об‘єднань вчителів інформатики щодо реалізації та розвитку інноваційної особистості вчителя;
- розглянути сучасні інноваційні підходи до управління процесом розвитку професіоналізму вчителя на засадах неперервної освіти;
- розглянути питання сучасного викладання інформатики, упровадження нових організаційних форм навчання з використанням інноваційних технологій;
- визначити головні напрямки роботи методичних об’єднань у реалізації інноваційно-творчого пошуку вчителів інформатики з питань дистанційного навчання у новому році;
- сприяти вирішенню проблем результативної мотивації навчання в рамках розвитку інноваційної особистості учня;
- передбачити необхідні зміни в навчально-виховних планах роботи шкіл із врахуванням навчання і виховання академічно обдарованих дітей.
Керівник РМК: Шпітко В.В., вчитель інформатики КГ №127.
Рекомендації
міської серпневої наради керівників районних
методичних об’єднань вчителів інформатики у 2014-2015 навчальному році
Провідною ідеєю навчально-виховного процесу в навчальних закладах у 2014-2015 н.р. має стати виховання випускника, який успішно й ефективно буде діяти в інформаційному суспільстві, вносити вклад у піднесення конкурентноздатності країни в європейському і світовому просторі. Сучасному суспільству потрібна компетентна особистість, здатна брати активну участь у розвитку економіки, науки, культури. Тому сьогодні у шкільній освіті на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для виявлення й розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів і потреб, формування навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності.
В умовах становлення інформаційного суспільства змінюється роль вчителя Сучасний вчитель не лише передає знання, а й формує навички, потрібні учневі, щоб бути успішним й ефективно діяти в сучасному суспільстві. На перший план освіти висувається завдання створення сприятливих умов для виявлення і розвитку учнів, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності.
У наш час інформаційно-комунікаційних технологій, швидких технологічних змін та інновацій, новітніх методик навчання вчитель має постійно вдосконалювати власні педагогічні навички. Необхідною умовою зростання професійної діяльності будь-якого педагога є його самоосвіта та самовдосконалення. Важливим є використання сучасних інноваційні підходів до процесу розвитку професіоналізму вчителя на засадах безперервної освіти.
Заслухавши та обговоривши доповіді та керуючись нормативно-правовою базою, враховуючи, що інформатизація освіти стає пріоритетним напрямом роботи на 2014-2015 навчальний рік, секція керівників районних методичних об’єднань вчителів інформатики серпневої конференції рекомендує:
- КЗ «Інноваційно-методичний центру, відділам освіти виконкомів районних у місті рад:
Вдосконалювати науково-методичний супровід процесу інформатизації управління закладами освіти міста, впровадженню освітніх інновацій, реалізації національних та обласних освітніх проектів.
Сприяти подальшому розвитку організаційних та матеріально-технічних умов для вивчення інформатики, починаючи з 2-го класу. Звернути увагу на організацію навчального процесу на уроках інформатики за умов постійного доступу учнів до комп’ютерів та обов’язкового поділу на групи з забезпеченням кожного учня персональним робочим місцем (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 року №128).
Продовжити відповідну курсову підготовку вчителів початкових класів та вчителів інформатики, які викладатимуть предмет «Сходинки до інформатики».
Продовжити роботу з питання підвищенню рівня комп’ютерної грамотності вчителів, організації та проведенню занять на курсах з цього напряму, ефективного впровадження освітніх інформаційно-комунікаційних технологій апробації електронних педагогічних програмних засобів;
Оновлювати банк даних передового педагогічного досвіду кращих вчителів міста.
- Керівника навчальних закладів:
Сприяти вирішенню питання модернізації комп’ютерної техніки та оснащення навчальних кабінетів сучасним обладнанням, в тому числі за рахунок позабюджетних коштів.
Створити умови належної експлуатації комп’ютерної техніки. Забезпечити фахове обслуговування комп’ютерного обладнання, використавши внесення до штатних розписів загальноосвітніх навчальних закладів посади інженера з інформаційно-комунікаційних технологій згідно з Типовими штатними нормативами, затвердженими наказом МОН України від 06 грудня 2010 року №1205. Розробити план конкретних заходів з метою подальшого зниження рівня використання неліцензійних комп’ютерних програм.
Розширити використання сучасних ІКТ в навчально-виховному процесі з метою розвитку інформаційної культури та формування сучасної адаптивної особистості.
Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних норм у роботі з інформаційно-комунікаційними системами.
Використовуючи потенціал експлуатації комп’ютерної техніки, сприяти впровадженню в практику роботи вчителів проведення уроків з використанням комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання.
Продовжити роботу щодо впровадженню в систему освіти сучасних Інтернет-технологій. Забезпечити вільний доступ всіх учасників навчально-виховного процесу до мережі Інтернет, сприяти використанню сучасних Інтернет-технологій в навчанні.
Продовжити роботу щодо наповненню сайтів навчальних закладів
Стимулювати вчителів інформатики, які використовують інноваційні технології та учнів, які досягають гарних результатів у навчанні та змаганнях.
- Районним методичним об’єднанням вчителів інформатики:
Докладати зусилля до подальшого вдосконалення методики навчання., спланувати діяльність методичних об'єднань учителів інформатики з урахуванням сучасних вимог щодо предмету та запровадження нових програм з інформатики у 2-х та 5-х класах
Сприяти системному підвищенню кваліфікації вчителів інформатики, зокрема з питань викладання в 5 класах та в початковій школі, профільних курсів за вибором та факультативів.
Здійснювати інформаційно-методичний супровід та консультування вчителів з питань реалізації прогресивних підходів до навчально-виховного процесу.
Постійно проводити консультативну допомогу з питань впровадження профільного навчання для молодих вчителів.
Ознайомити вчителів інформатики району з новими програмами викладання предмету, новими підручниками та електронними посібниками.
Впроваджувати передовий педагогічний досвід, спонукати педагогів до самоосвітньої роботи, творчої діяльності, підвищення педагогічної майстерності.
- Вчителям інформатики:
В організації навчального процесу надавати перевагу сучасним засобам навчання., використанню передових засобів і технологій інформаційного суспільства, сприяти формуванню і розвитку у навчальних закладах хмаро-орієнтованого інформаційно-освітнього середовища.
Забезпечити дотримання санітарно-гігієнічних норм у роботі з інформаційно-комунікаційними системами.
Постійно підвищувати власну кваліфікацію. Пройти відповідну курсову підготовку для викладання предмету «Сходинки до інформатики»
Використовувати проектні підходи та технології продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.
Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.
Акцентувати увагу на організацію пошукової діяльності учнів та розвитком самостійності мислення.
Покращити роботу з обдарованими дітьми, популяризувати та проводити у навчальних закладах конкурси, турніри, інтелектуальні змагання та ігри.
Продовжити роботу з підготовки учнів до конкурсів та олімпіад з інформатики та інформаційних технологій.
Здійснювати консультування та допомогу вчителям з різних дисциплін з питань впровадження сучасних інформаційних технологій в систему навчання учнів.
|